
PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym
Jeżeli ciekawi Cię pełna oferta PBN, wejdź na pbnmarket.pl.
By klient wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i pomocne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network, czyli do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO lub dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są zazwyczaj stosowane jako jeden z punktów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a następnie należy poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w stosownej jakości.
Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
Prywatne sieci portali świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie przedstawione są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres i telefon czy adres e-mail. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w internetowym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Inna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność oryginalnego wpisu, ponieważ odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, przydatne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym zdrowiem i doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO