
Garść informacji o pozycjonowaniu
Chcesz zlecić pozycjonowanie strony w Google? Kliknij tu.
Istnieją trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu kluczowe jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep ogólnospożywczy Żoliborz”)
– miejscowość (“zespół na wesele Kraków”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców mieszkających na tym samym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie może walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi model pozycjonowania to słuszne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki stosownemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Samsung Galaxy A10 biały,
– buty sportowe puma Turin II białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne w szczególności dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego zespołu, Dzień Dziecka czy Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść witryny.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]