Promocja marki, wydarzeń i produktów – o produkcji filmów dla biznesu

Popularne przysłowie mówi, że czasem obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od zdjęć, aczkolwiek razem z rozwojem techniki i zwiększeniem dostępu do kinematografii, a później telewizji i internetu, powoli wyparły je filmy. Dziś filmy stanowią jeden trzonów każdej kampanii – bez względu na to, czy chodzi o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też promocję konkretnego produktu. Tak rozległe zastosowanie filmów promocyjnych umożliwia przede wszystkim różnorodność ich form, pośród których łatwo można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do danej strategii reklamowej.

Produkcja filmów – jak firmy i instytucje publiczne wykorzystują je do reklamy?

Spoty reklamowe są najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, niezastąpionym w trakcie promocji marki. Świetnie kojarzymy je z TV, lecz ostatnimi czasy istotnym kanałem ich dystrybucji jest również internet – raz za razem spotykamy je w YouTube czy też na portalach informacyjnych, prócz tego powszechną praktyką jest nadawanie ich na ekranach w autobusach i tramwajach. Warto napomknąć także o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem taktyki kreowania korzystnego wizerunku marki w oczach potencjalnych oraz pracowników. Istotnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również różne instytucje – m.in. te parające się reklamą miast bądź regionów, fundacji i organizacji charytatywnych. To środek przydający się wspaniale do zaprezentowania przebiegu wszelkiego rodzaju inwestycji (np. budowy obiektów przemysłowych czy autostrad), powabu danego miejsca albo informacji o działaniach charytatywnych. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, będące formą podsumowania wielorakich imprez branżowych.

Produkcja filmów – komu powierzyć ich przygotowanie?

Żeby reklama oparta o filmy promocyjne dała planowane efekty, muszą one wyróżniać się najwyższą jakością. Toteż produkcję filmów wypada zlecić wypróbowanej, profesjonalnej firmie. Rangę usług świadczonych przez dane studio zilustruje nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest również to, z jakiego oprzyrządowania ono korzysta. Idzie między innymi o drony pozwalające na wykonanie efektownych ujęć z powietrza, właściwie nieodzownych w dzisiejszych filmach promocyjnych i korporacyjnych.